Logo-centreret.jpg

07 april 2021

Stor optimisme hos Easyfood efter hårdt corona-år

Fødevarevirksomheden har ikke mistet én eneste kunde under corona-pandemien, men til gengæld budt en del nye velkommen. Derfor forventer Easyfood i 2021 et positivt resultat. Både via et helt nyt koncept til den danske detailhandel og via nye ordrer i både Skandinavien og Asien.

 

Et gammelt kinesisk ordsprog siger, at når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre opfører vindmøller. Hos fødevarevirksomheden Easyfood er der tale om det sidste. 

Hos fødevarevirksomheden Easyfood er der tale om det sidste. I stedet for at slå op i banen og vente til, at corona-pandemien er drevet over, har Easyfood nemlig tænkt offensivt og nyt. Virksomheden beholdt for eksempel sine sælgere, i stedet for at sende dem hjem, satte gang i byggeriet af en ny produktionslinje og brugte i det hele taget 2020 til at fremtænke nye produkter og løsninger. 

I 2019 omsatte Easyfood for 325,7 millioner kroner, og overskuddet nåede 15,2 millioner kroner.  I 2020 lyder omsætningen på 274,3 millioner kroner og et lille underskud på 2,9 millioner kroner. Men grundet den nuværende positive fremdrift, forventer Easyfood i 2021 et positivt resultat, selvom Covid-19 situationen fortsat gør markedet usikkert. 

“Vi lever i høj grad af at lave produkter til folk, der er sociale sammen, og til folk, der er på farten. Derfor ramte pandemien ind i vores kerne,” pointerer adm. direktør Flemming Paasch.  

Årets resultat er ikke tilfredsstillende, men til gengæld har Easyfood valgt at få det bedste ud af en svær situation. 

“Alene det, at vi beholdt vores sælgere, i stedet for at sende dem hjem, gjorde, at vi fik nye kunder. Samtidig har vi sat gang i byggeriet af en tredje produktionslinje ved vores hovedkvarter og i det hele taget investeret i fremtiden, så vi er klar til den vækst, der med sikkerhed kommer allerede i år og de kommende år. 2021 bliver for eksempel forhåbentlig året, hvor vi bryder igennem på det asiatiske marked,” tilføjer Flemming Paasch. 

 

Gennem 2020 og begyndelsen af 2021 har Easyfood taget initiativ til flere nye tiltag og samarbejder. De har blandt andet lanceret ’Brødkassen’ målrettet private kunder samt indledt et samarbejde med logistikvirksomheden Agri-Norcold, som fremover skal pakke et nyt produktkoncept på en fuldautomatisk pakkelinje.  

“Jeg ser med stor optimisme og forventning ind i 2021,” lyder det fra Flemming Paasch. 


Newsletter signup

Modtag vores nyhedsbrev og bliv inspireret

Our company is credit worthy according to Bisnode's credit assessment system that is based on a number of decision rules. This credit rating is updated on a daily basis, and always shows the current rating and date.