IKA.jpg

20 marts 2015

Easyfood vil lære af håndboldspillere

Normalt handler en sponsoraftale mellem en virksomhed og nogle håndboldspillere om at vise virksomhedens logo på spillernes tøj.

Men den nye samarbejdsaftale mellem Easyfood og kultur- og idrætsakademiet IKA Kolding handler om alt andet end det. Faktisk skal Easyfood slet ikke have sit logo trykt på tøjet hos de 45 unge håndboldspillere, der lige nu er tilknyttet akademiet. Til gengæld kommer de unge elitespillere tæt på virksomheden og kan lære noget om iværksætteri og innovation, får adgang til jobs ved siden af håndboldkarrieren, mens Easyfood får mulighed for at lære af det arbejde, der ligger i talenttræningen og elitearbejdet.

Easyfoods direktør Flemming Paasch glad for at kunne støtte op om akademiet på en anderledes måde, hvor hans virksomhed også kan lære noget. Easyfood har således allerede ansat den første IKA-elev og har brugt den mentaltræner, der er tilknyttet akademiet. Samtidig får virksomheden muligheden for at teste nogle af sine produkter på de unge elitespillere, fx har de i løbet af foråret prøvesmagt nogle af de nye Chia-proteinbarer, Easyfood lancerer.

”Jeg kan godt lide akademiets tilgang til arbejdet med unge mennesker. De skaber nogle fokuserede elever, der ikke kun er gode til sport, men også kan klare sig godt på andre områder på grund af deres elitefokus. De har lært begrebet respekt, og det kan være meget værdiskabende for en virksomhed som vores. Derfor er det også vigtigt at sige, at det her ikke er et sponsorat, men en aftale om gensidig udvikling. IKA fungerer som coach for vores virksomhed,” forklarer Flemming Paasch.

 


Newsletter signup

Modtag vores nyhedsbrev og bliv inspireret

Our company is credit worthy according to Bisnode's credit assessment system that is based on a number of decision rules. This credit rating is updated on a daily basis, and always shows the current rating and date.