Easyfood-vokser-hurtige-i-udlandet.jpg

23 marts 2017

Easyfood vokser hurtigt i udlandet

Den innovative fødevarevirksomhed Easyfood har stor succes med sine brødkoncepter til kaffebarer og caféer ude i verden. Eksporten voksede i 2016 med 27 procent, og årsregnskab viser et resultat efter skat på 15,1 millioner kroner.

Hvordan ser fremtidens cafékultur egentlig ud?

Det arbejder de intenst med at finde ud af i innovationscenteret hos Easyfood, der har hovedkvarter i Kolding. Fødevarevirksomheden har de seneste år haft stor succes med sin målrettede indsats mod kaffebarer og caféer i ind- og udland og leverer fx nu til store kæder som Costa Coffee i Frankrig og Tschibo i Tyskland.

”Vi graver i cafékulturen lige nu, kigger på den med historiske briller, studerer den både i England og USA og vil hele tiden være foran vores konkurrenter ved at præsentere nye koncepter,” siger Easyfoods adm. direktør, Flemming Paasch.

Alene i 2016 voksede eksporten med 27 procent i forhold til året før, og det var en væsentlig årsag til, at Easyfood kom ud af 2016 med et resultat efter skat på 15,1 millioner kroner mod 10,5 millioner kroner i 2015. Omsætningen i 2016 var på 260 millioner kroner mod 220 millioner kroner året før. Dermed følger virksomheden målene i sin egen ambitiøse 2020-plan, hvor omsætningen skal nå 500 millioner kroner. 

”Vores målsætning er fortsat at eje kategorien med kaffebarer og caféer, hvor kunderne ikke blot får adgang til tø op og server-produkter, der er nemme at håndtere for ufaglært personale og med minimale køkkenfaciliteter, men også får hjælp med alt fra konceptudvikling til iscenesættelse af produkterne. Det samlede værditilbud sætter alle vores kompetencer med fleksibel produktion, brugerdreven innovation og differentierede produkter i spil,” forklarer Flemming Paasch. 

”Easyfood er stadig den den nye elev i klassen, der gør tingene på sin egen måde, og skal forblive i den rolle med et stærkt fokus på innovation og kreativitet på tværs af organisationen. Vi er et arbejdende laboratorium, der hele tiden graver i nye tendenser og muligheder. Det gravearbejde vil i de kommende år have fokus på café-kulturen,” tilføjer han.

Easyfood udvikler, fremstiller og leverer forædlede kvalitetsprodukter inden for convenience og brød til det danske og det europæiske marked. Virksomheden fokuserer især på færdige løsninger og har specialiseret sig i følgende værditilbud: Fleksibel produktion, innovation, differentierede produkter og convenience. 

Virksomheden, der blev etableret i 2000, har 150 ansatte.

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte adm. direktør Flemming Paasch, Easyfood, på 40 70 71 07.


Newsletter signup

Modtag vores nyhedsbrev og bliv inspireret

Certifikat-03.png Certifikat-01.png Certifikat-02.png Certifikat-05.png Certifikat-04.png

Our company is credit worthy according to Bisnode's credit assessment system that is based on a number of decision rules. This credit rating is updated on a daily basis, and always shows the current rating and date.