Foodpairing.jpg

15 marts 2018

Easyfood lancerer samarbejde med kafferisteri

Fødevarevirksomheden Easyfood vil eje markedet for kaffebarer og cafeer og leverer allerede til store kunder som Starbucks, Tchibo og McCafe. Nu lancerer virksomheden et samarbejde med kafferisteriet Holy Bean for at få både passion, ekspertviden og duften af kaffe helt ind i kernen af Easyfood.

Hvordan skal kaffe egentlig ristes for at passe til nogle bestemte fødevarer? Og behøver den nødvendigvis være mørk og have en lidt bitter smag?

Der er mange spørgsmål, hvis man vil være ekspert i kaffe – og det vil fødevarevirksomheden Easyfood, som har kaffebarer og cafeer verden over som sin målgruppe. Derfor har Easyfood netop indledt et samarbejde med det fynske kafferisteri Holy Bean, der har indgående kendskab til kaffe og dets egenskaber. Det skal give en ny helhedsoplevelse og stemning omkring Easyfoods produkter – og bringe duften af kaffe helt ind i kernen af virksomheden.

”For Easyfood er det vigtigt, at vi hele tiden bevæger os i de miljøer, vi gerne vil sælge til. Her er baristakulturen stærk, og derfor skal vi også tæt på kaffeeksperterne, der kan det samme som en dygtig vinmand og ved noget om smagsnuancer, som vi kan få glæde af i forhold til vores produkter. Det gør de hos Holy Bean, hvor vi med det samme forelskede os i passionen og iværksætterlysten omkring kaffe,” forklarer Flemming Paasch, adm. direktør for Easyfood.

Holy Bean drives af kaffeekspert Sine Klejs Gren og Bo Haulund Nielsen. Risteriet, der har eksisteret siden 2014, leverer både til cafeer, virksomheder og private. Risteriet har fokus på en ny nordisk kaffetendens, hvor kaffen ristes lysere og derved får nogle smagsnuancer, der er søde og syrlige og mere frugtige og lyse end en mere traditionel, mørk og bitter kaffe.

”Samarbejdet skal styrke Easyfood over for målgruppen, fordi vi i Holy Bean har en ballast og viden omkring kaffe, som kan give dem en fordel. Vi er baristaer, men vi ser os selv i højere grad som kaffe-eksperter. Vi ser på bønnen, arbejder med ristningen og smager på kaffen til ristningen er perfekt. Vi ser kaffe som en specialvare på linje med vin og tror på, at kaffe er en meget større oplevelse end bare at hælde en sort væske ned. Det ved kaffebarerne også – og derfor kan vi bedre ramme dem med Easyfoods produkter, når kaffeoplevelsen tænkes ind fra starten,” siger Sine Gren fra Holy Bean.

Og det er netop den passion for råvarer og ekspertviden, Easyfood ønsker at få ind i virksomheden.

”Ved at præsentere vores produkter for Holy Bean, kan de være med til at skabe en synergi og en smagsoplevelse, der ligger ud over at drikke kaffe eller spise kage hver for sig. Vi får en kaffeekspert helt ind i hjertet af virksomheden, så vi tænker kaffen ind fra begyndelsen og får en viden om, hvordan vi sammensætter vores kageprodukter, så de fx passer til vores kunders kaffeprodukter,” fortæller Flemming Paasch.

 

 

Foodpairing Easyfood Holy Bean


Newsletter signup

Modtag vores nyhedsbrev og bliv inspireret

Certifikat-03.png Certifikat-01.png Certifikat-02.png Certifikat-05.png Certifikat-04.png

Our company is credit worthy according to Bisnode's credit assessment system that is based on a number of decision rules. This credit rating is updated on a daily basis, and always shows the current rating and date.