Easyfood-i-spil-til-international-pris.jpg

22 november 2018

Easyfood i spil til international kaffepris

Sammen med store navne som Costa Coffee, Starbucks og Joe & The Juice er fødevarevirksomheden Easyfood nomineret til European Coffee Awards 2018. Virksomheden kan vinde i kategorien ”Best Food Supplier”.

For tre år siden besluttede fødevarevirksomheden Easyfood at gå fokuseret efter det internationale marked for kaffebarer og cafeer.

På den måde er det lykkedes at lande samarbejde med og ordre hos internationale giganter som Starbucks, Costa Coffee, Tchibo og McCafé. Samtidig har arbejdet skabt så meget opmærksomhed omkring virksomheden, at den for første gang er nomineret til European Coffee Awards, der uddeles i slutningen af november i forbindelse med Allegra European Coffee Symposium i Milan i Italien. Easyfood er nomineret sammen med to andre i kategorien ”Best Food Supplier”.

”Det er et kæmpe, kæmpe skulderklap at være nomineret til en stor international pris. Det er også en bekræftelse af, at vi satsede rigtigt, da vi sagde, at vi ville eje markedet for kaffebarer og cafeer på en måde, så alle aktører skulle vide, hvem Easyfood er. Det er lykkedes, og det åbner mulighed for endnu mere salg, når vi kommer i spil til en pris som den her, ” forklarer adm. direktør Flemming Paasch fra Easyfood.

Når Easyfood samarbejder med kaffebarer og cafeer, får kunderne ikke bare adgang til tø op og server-produkter, der er nemme at håndtere for ufaglært personale og med minimale køkkenfaciliteter, men også hjælp med alt fra konceptudvikling til iscenesættelse af produkterne. Derfor graver Easyfood hele tiden i cafekulturen og undersøger trends i storbyer som London, New York og Los Angeles, så kunderne får anderledes og opsigtsvækkende koncepter. Samtidig arbejder Easyfood tæt sammen med kaffeekspert Sine Klejs Gren fra kafferisteriet Holy Bean for at få endnu mere viden om kaffe-mulighederne.

”Vi arbejder med at leve os ind i kundernes verden og skabe koncepter og produkter, der passer til de muligheder og udfordringer, de har. Når vi fx deltager på London Coffee Festival, holder vi også øje med restaurantscenen og arbejder med, hvordan vi kan få alt fra mad til indretning til at virke i vores egen verden,” forklarer Andreas Brok-Hartvig, der er Global Concept Manager hos Easyfood.

”Vi kan mærke, at vi er et sted nu, hvor vi gør en forskel for kunderne. De har taget vores utraditionelle tilgang til sig og kan godt lide, at vi bygger et helt univers op i stedet for bare at komme med produkterne,” tilføjer Andreas Brok-Hartvig.

Det er især virksomhedens såkaldte fristelser – forskellige typer af kage – der er i høj kurs hos kaffebarerne.

 

 

 

 


Newsletter signup

Modtag vores nyhedsbrev og bliv inspireret

Our company is credit worthy according to Bisnode's credit assessment system that is based on a number of decision rules. This credit rating is updated on a daily basis, and always shows the current rating and date.